mandag 28. september 2015

"Ny" sofa for en hundrings

Hva gjør du når stua mangler både sofa og stoler og det bare er et par dager til fotografen kommer? Jo, da er det tid for fiks og triks...


Her ser du stua klar til visning, men hvordan kom vi dit?

Det startet med en sovesofa, eller rettere sagt, en knall rosa sovesofa som sto på det ekstra soverommet. Var det noe håp for denne da?


Jeg kom fram til at fasongen var grei, men armlenene i furu måtte males.


Jeg malte de i samme farge som veggen, altså i fargen Muskatnøtt. Så brettet jeg inn den nederste kanten på trekket og fant en gardin i ullblanding på Kid Interiør som var akkurat stor nok til å legge over. Gardina var på salg og kostet litt under en hundrelapp. Dette er en enkel og billig løsning for å style til visning, men jeg ville nok valgt et mer slitesterkt stoff hvis sofaen skulle brukes på normalt vis.


Da er det bare å slå seg løs med pledd og puter til du blir fornøyd...


Stolene hadde puter av rød velur. Det rakk jeg ikke å gjøre noe med før fotografen kom...


Jeg hadde kjøpt rutete stoff på IKEA. Stoffet kostet rundt en hundrelapp og det var nok til begge stolene. Jeg brettet det bare rundt putene. For en mer varig løsning, burde det selvfølgelig vært sydd putetrekk.


Med skinn, puter og pledd er stolene klar for visning.


Ser det ikke litt koselig ut nå da?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar